• Schouders zijn ingewikkelde gewrichten, waarbij pijn al snel een grote hindernis wordt in het dagelijkse leven. Bijna overal gebruik je je armen voor en daarmee ook je schouders. Schouderpijn gaat ook vaak gepaard met bewegingsbeperking waardoor goed functioneren heel lastig wordt. Ook kan slaap erg worden verstoord door pijnlijke schouders. Omdat je er niet op kan liggen, of moeilijk kan verliggen is dit erg vervelend. Gelukkig is er een goede oefening waarmee je het schoudergewricht weer soepel en minder pijnlijk kan maken!

    Dr. John Kirsch
    De oefening die we met je delen is bedacht door Dr. John Kirsch. Deze meneer is een orthopedisch chirurg die veel onderzoek heeft gedaan naar pijn in het schoudergewricht. Hij beveelt hang-oefeningen aan om pijn te voorkomen, maar ook te genezen na bijvoorbeeld een blessure. Kijk hier voor de laatste versie van het boek wat hij geschreven heeft hierover.

    Hieronder zie je een goed voorbeeld van een hangoefening (dit is niet John Kirsch trouwens). Wees creatief, voor het vinden van een locatie waar je zelf kan hangen. Wellicht kan je deze oefening doen op de sportschool of op een speeltuin in de buurt?

    De oefening
    Hieronder zie je een voorbeeld van de oefening, veel succes met proberen!

    Acupunctuur bij schouderpijn
    Lukt het niet om zelf de pijn weg te krijgen en wil je er snel van af? We zijn gespecialiseerd in het behandelen van pijn. Kijk op de pagina voor pijnspecialisatie hoe wij je kunnen helpen bij allerlei soorten pijn en pijnklachten.

  • Laat een reactie achter!

  • 2 Reacties

    Interesssante blog en leuk filmpje!

    Reageer

    Dank je Sanda!

    Reageer
  • Laat een bericht achter. Bij het achterlaten van het bericht, stemt u in met de algemene voorwaarden en geeft u aan onze privacyverklaring te hebben gelezen.